Warhammer 40K: Dawn of War III

מאת אל זאולר

Warhammer 40K: Dawn of War III

מאת אל זאולר

Dawn of War III הכותר האחרון בסדרה המתרחשת ביקום הכאוטי, אגרסיבי ועקוב מדם של Warhammer 40K. בעוד שהכותר הקודם בסדרה התמקד באופן כמעט בלעדי ביחידות טקטיקות, המפתחת Relic Entertainment החליטה לחזור לבסיסים ולצבאות הגדולים יותר. היא יצרה משחקיות מאתגרת מאוד עם מערכת מורכבת של כללים ואפשרויות רבות בקמפיין שמרגישות קצת מפוזרות ומהוות נחיתה רכה לשחקנים חדשים.

המשחק נפתח במשימת אימונים  שנמשכת לאורך כל הקמפיין והופכת בשלב מסוים למייגעת. למרות זאת בתור שחקן חדש לסדרה הרגשתי דיי אבוד לא בגלל שלא הבנתי מה נדרש ממני לעשות, אלא בגלל התחושה שחוסר הידע שלי בכותריo הקדומים מכביד באופן ישיר על יכולות המשחק שלי. העלילה אינה מבריקה במיוחד, היא אופיינית לעולם ומצליחה להיות אפית ברגעים מסוימים אך לא ייחודית או מרשימה כך שאולי כדאי לכם לשקול להתחיל דווקא ממצב המולטיפלייר שמקנה שעות הנאה מרובות שמתעלות בקלות על 17 שלבי הקמפיין/טוטוריאל.

כפי שהוזכר קודם, ההתנסות בכותרים קודמים דיי הכרחית בעיקר כשמכניקת המשחק אינה מקלה על שחקנים חדשים. לכמה יחידות ישנה אופציה ללוחמה מרחוק ולמצב פנים אל פנים אשר נהפך למרהיב כאשר הצבא עליו אתה פוקד מכיל גלים של חיילים וצוותים שמסתערים על האויב והדברים הופכים לאינטנסיביים יותר כאשר אתה קורא ל-Hero כדי לסייע. ה-Hero היא אישיות מוכרת ובכירה בעולם של Warhammer 40K והיא משמשת כחייל-על בעל יכולות מיוחדות שמאפשרות לו בין היתר לגרום לחיילי האויב לעוף לכל הכיוונים ולמחוץ את כל מה שנקרה בדרכו.

אחד הדברים שהפריעו לי היא התחושה כי הצורך במחנה לא הכרחית, למרות שבפועל היא כן. לעומת המשחק הקודם אשר התבסס נטו על חוליות וטקטיקות מאשר אסטרטגיות מלחמה, פה אתם מחוייבים להקים סוגים ספציפיים של מבנים שבסופו של דבר יאפשרו לכם לרכוש מגוון יחידות כמו צלפים, כלי רכב ו-Heroes. עם זאת, במהלך המשחק מצאתי את עצמי כמה פעמים מזניח את הבסיס, הן מבחינת הגנות והן מבחינת שדרוגים. בתור שחקן חדש חווית המשחק נפגמת ברגע שמשחק מסוים "זורק אותך" בתחושה של "תסתדר לבד", לא שזה לא נעשה בכותרים דומים, אך לשחקנים שחווים לראשונה משחק מסוג זה, זה צורם ומרגיש כאילו "אתה לא שייך למועדון".

לעומת זאת, מצב המולטיפלייר של המשחק מסתמן כדובדבן שבקצפת ומתעלה בכמה רמות על הקמפיין המעיק והמתיש. במצב זה נוכל לבחור את אחד מבין שלושת הצבאות המרכזיים במשחק: Eldars, Space Marines ו-Orcs, כאשר כל צבא מאופיין בצורה שונה ולכן השחקנים יאלצו לשנות את הטקטיקה שלהם בהתאם. ה-Space Marines לדוגמה אטיים יחסית אך ברגע שהם נכנסים לשדה הקרב הם מתפקדים ככוח אש קטלני. ה-Eldars זריזים יותר וטובים במיוחד במתקפות בזק והאורקים חזקים במיוחד ובעלי יכולת להשתמש בהריסות ושרידים של מבנים, כלי רכב ושאר חפצים בכדי לשדרג ולתגבר את כוחותיהם על-הדרך. לעומת הקמפיין, במולטיפלייר תוכלו לעצב את צבאכם ואת היכולות שלו כרצונכם ולסגנון המשחק שלכם. אך עם זאת מצב המולטיפלייר לוקה בסוג משימות, מפות ועוד אופציות אשר ציפיתי ממשחק שכזה להכיל, לאחר כמה שעות משחק התחלתי להרגיש "בשחיקה" ממנה אני חושש בכל משחק חדש שאני מתחיל לשחק. הוא אכן מספק את תחושת היקום של Warhammer 40K, אך בתור שחקן חדש המחפש גיוון, פה לא מצאתי אותו.

האפקטים הוויזואליים לצד פס הקול והאפקטים של המשחק נראים ונשמעים מצוין. אין כמו לצפות בצבא שלך מכסח גדוד שלם של צבא האויב לצלילי פס-קול ייחודי אשר מכניס אותך לאווירת מלחמה אפוקליפטית. אם יש משהו שכותרי Warhammer 40K מתעלים בו, זה הוא הפס-קול שתוך זמן קצר נכנס לפלייליסט האישי שלי. אך משחק לא יכול להתבסס על מוסיקה מעולה ואכן אחד הגורמים המרכזיים שגרמו לי לאכזבה כלפיי הכותר הנ"ל הוא הגרפיקה ויכולותיה. הופתעתי לגלות שהגרפיקה לא חלקה במיוחד ומפוקסלת. הייתי מצפה מכותר AAA שיצא לאחרונה להראות הרבה יותר טוב. יותר מזה, זה נראה כאילו קצוות מפת המשחק מטושטשים בערפל אשר תוחם את זווית הראייה למרכז המסך. אם כבר מדברים על זווית ראייה, אף מצלמת המשחק אינה מקלה על המשתמש ולפעמים יוצרת זוויות ראייה בהם היא "נתקעת" וגורמת לשחקן לפספס אויבים אשר "מפתיעים" אותו מהצדדים – Not Cool at All.

Warhammer 40K: Dawn of War III נוצץ וטעון במלחמות כבדות ומורכבות. קמפיין שחקן יחיד  ארוך ומאתגר, שלוקה בחוסר השראה תודות לעובדה שהוא בקושי מציג בפנינו את היכולות השונות של שלושת הפלגים. מצב המולטיפלייר אף אפילו יותר תובעני ומאיים והוא מציע רק מצב משחק אחד ומגוון דליל של מפות, ומרגיש בסופו של דבר די מוגבל. חשוב לציין ש-Relic אכן ראויים לקרדיט על הניסיון ליצור משחק חדשני ולא הסתמכו על הנוסחה המקורית והמוצלחת, ולמרות זאת הניסיון הנוכחי לא מצליח להעביר לשחקנים את חווית המשחק לה החברה שאפה.

המילה האחרונה:

Warhammer 40K: Dawn of War III גדוש בפוטנציאל עצום להצלחה, אך אי ההחלטיות של המפתחים, חוסר הגיוון במולטיפלייר ותחושת הנחיתות שמשתמשים חדשים מקבלים במהלך המשחק, הן אותן המגרעות שגרמו להפיכת המשחק מכותר AAA משובח למשחק סביר בלבד.

6.8

Warhammer 40K: Dawn of War III

זהו הכותר השלישי בסדרה אשר מקבל תפנית מעניינת מבחינת פיתוח. הוא מהיר, אכזרי, עקוב מדם אשר ממשיך סאגת Warhammer 40K: Dawn of War.

Warhammer 40K: Dawn of War III 0 6.8/ 10