Nier Automata

מאת שלומי פיצ׳חדזה

Nier Automata

מאת שלומי פיצ׳חדזה

העולם הפוסט-אפוקליפטי של Nier Automata משגשג על תחושת המסתורין שהוא מספק. סביבת כדור הארץ ההרוס הוא מגרש משחקים של המלחמה שבה אנדרואידים אפנתיים הורסים רובוטים פחות מתוחכמים או יפים מהם. הכותר החדש מתרחש אלפי שנים אחרי קודמו, Nier, ופרט ליקום ולכמה פנים ושמות מוכרים Automata  עומד ככותר עצמאי ואינו דורש רקע.

Nier Automata  מתרחש בדיסטופיה עתידנית מדהימה, שבה האנושות ברחה לירח לאחר פלישה מהחלל החיצון על ידי חייזרים, והותירה מאחוריה צבא של אנדרואידים הנקראים YoRha שתפקידם להילחם במכונות הפרימיטיביות יותר של החייזרים. במבט ראשון קונספט המלחמה הבלתי פוסקת בין האנדרואידים לרובוטים פשוט להבנה, אך אם אתם מכירים את יצירותיו של הבמאי, Yoko Taro, אתם יודעים לצפות לחוויה בלתי צפויה.

NieR-Automata_2016_04-21-16_003

הסיפור של Nier Automata מתרחש מנקודת מבטה של האנדרואידית 2B, אשר שייכת לארגון YoRha, בגרסה עתידנית של כדור הארץ בה האנושות ברחו מפני יצורים חוצנים ורובוטים עוינים אל הירח. אל המסע שלנו יתלווה 9S, שבניגוד ל-2B מתמקד פחות בסגנונות לחימה ורסטיליים ויותר ביכולות פריצה, מה שהופך אותו לפרקטי וחשוב לא פחות. דרך ההיכרות של הדמויות, לצד השתלשלות האירועים ואופן סיפור העלילה מושפעים באופן מורגש מעולם האנימה, באופן הגורם לנו להתחבר די בקלות לדמויות ולעולם.

Platinum Games עשתה עבודה מצוינת במלאכת הדברת הרובוטים המגוונת, והנטייה ללחימה מהירה ומהודרת בקדחתנות מוצגת באופן חזותיי מרשים ביופיו. על אף התחושה הראשונה, מערכת הקרב של המשחק מבוססת על הרבה יותר מסתם לחיצות התקפה אקראיות. ארסנל הנשקים המגוון המאפשר לנו לצייד 2 סטים של נשקים במקביל, דורש מהשחקן תיאום מדויק בין תמרוני התחמקות, למתקפות חזקות או מהירות. כל אלא מתרכזים לשילוב מרשים של תמרונים ואנימציות קרב ייחודיות. נוסיף לכך את מיומנות הלחימה של 9S שהופכת אותו לתורם משמעותי ויכולתו לשמור על קשר עם 2B  ונקבל קרבות בעלות תחושה ומראה כאוטיים.

לארסנל הנשקים הקטלניים של B2, מצטרף גם רובוט קטן ומעופף העונה לשם POD ומספק סגנונות שונים של תמיכה, אותם נוכל לשנות על ידי החלפה של שבבי שיפור.  פרט ליכולת תקיפה ממושכת מרחוק, ה-Pod ניחן ביכולות הגנתיות ובמגוון סוגי התקפות וכן במידת הצורך הוא דואג לשימוש אוטומטי באחד מפרטי המרפא שברשותנו.

ss-123

אחד האלמנטים הייחודיים ב-Automata  הוא היכולת  להחליף או להוסיף  מגוון רחב של שבבי שיפור ביצועים פסיביים, המשפרים את יכולת ההתקפה, ההגנה, נקודות החיים, מוסיפים מגוון פעולות פסיביות  ופקודות אוטומטיות מועילות. הסכנה העיקרית היא שבמידה והובסתם על ידי הרובוטים תצטרכו לחזור למקום בו מתתם ולהחזיר לעצמכם את הגופה של 2B המכילה את נקודות EXP והשבבים הפסיביים שעבדתם כל כך קשה להשיג,  במידה ולא תצליחו להשיב את הגופה שלכם, ותמותו בשנית, תאבדו גם את השבבים הפסיביים שמוסיפים לכם את כל השיפורים, וגם את נקודות ה-EXP.

בין אם מדובר בעובדה שלכל נשק יש סיפור משלו שמתפתח ככל שהנשק משודרג יותר, האפשרות להרוג את עצמנו על ידי צ'יפ השמדה עצמית שמסיים את המשחק באופן מיידי, צידוקים נרטיבים, קריצות לשחקן, קומדיה ההולכת יד ביד עם טרגדיה איומה, הטאץ' של Yoko Taro, במאי המשחק, ניחן בצורה משמעותית ב- Nier Automata.

NieR-Automata-13

המגע הזה משתרע גם על פסקול המשחק, תודות ליכולת המדהימה של  המלחין האגדי Keiichi Okabe לתרגם באופן מושלם את השילוב המוזר של Taro בין דרמה ושטותיות לתוך סדרה מדהימה של רצועות שמע הכוללות בין היתר מקטעי מקהלת ותזמורות פילהרמוניות המתאימות, באופן מושלם, לאירועים ולמקומות שהם מלווים.

הגישה החריגה של Taro לתכנון המשחק מתבטאת בצורה הטובה בחמשת הסיומות העיקריים של המשחק, המסעות השונים לכל אחד מהם והעובדה שרק על ידי כל חמשת הסיומות נקבל את התמונה המלאה של המתרחש בעולם. לא רק שהמשחק מציג בפנינו אירועים חדשים, אלא גם פרספקטיבות מרעננות לרגעים שכבר חווינו. ההתקדמות קדימה אינה מונעת על ידי הכפייתיות בלבד להגיע להשלמה של 100%; אנו נמשכים על ידי סקרנות והרצון ללמוד עוד על מה שקרה לכדור הארץ ולאנושות.

המילה האחרונה:

Nier Automata הוא המשחק המרגש ביותר של Yoko Taro עד כה. הוא לוקח אותנו למסע המרתק, המתובל בנדיבות בדמויות מעניינות,הפתעות וגילויים חדשים שבסופם חבויים מספר סופים מרתקים ומשמעותיים. לצד כל אלא מתלווה מכניקת לחימה מאתגרת, ומהנה העבירה את השחקן תהליך למידה המתגמל אותו בזרימת קרב מרהיבה המרגישה כמו ריקוד מיומן בו נוכל  לחמוק מהתקפות בחינניות של בלרינה ולחזור ולתקוף כלוחם מיומן.

9.5

Nier Automata
Nier Automata 0 9.5/ 10