Destiny 2

מאת משה יעקובוביץ'

Destiny 2

מאת משה יעקובוביץ'

ב-9 לספטמבר 2014 הגיע לעולם, ברכבת הייפ משוגעת, Destiny הראשון, כותר שעשה הרבה רעש אבל הצליח להחזיק קהל קטן יחסית עקב לא מעט בעיות הכוללות קמפיין קצר, צורך בלתי פוסק ומתסכל במציאת חפצים, מגוון מצומצם של אויבים. עם יציאתו של The Taken King, ההרחבה השלישית, שהביאה עימה כמות נכבדת של שינויים , הצליח המשחק לזכות בלא מעט אהדה מצד השחקנים. Destiny 2 מנסה להמשיך את ההצלחה הזאת ובהרבה מובנים עושה עבודה לא רעה תוך שמירה מצד אחד על רוח המשחק ומצד שני על מגוון החסרונות שלו.

אחרי שדי קופחו מבחינה עלילתית במשחק הראשון, גזע הקאבל האכזרי מקבל את תפקיד הרשע התורן כאשר פלוגת ה-Red Leigon בפיקודו של Ghaul פוגעת קשות במגדל, מקום המפלט המרכזי של הזנים האנושיים החיים בגלקסיה וכולאת את ה-Traveler, ישות ענקית בדמות כדור לבן ענקי המתנוסס ליד כדור הארץ,ומקור כוח של מסדר ה-Guardians שאנו נמנים עם שורותיו. עקב כך המסדר מתפרק, ורבים מחבריו נרצחים. כמובן שאחרי שהצלחנו לשרוד בעור שיננינו, האחריות להציל את הגלקסיה, להגן על חסרי הישע ולהילחם ב-Ghaul האכזרי וכוחותיו נופלת עלינו.

בהשוואה לקודמו, Destiny 2 עושה מאמץ להעביר את העלילה בצורה ברורה ומעניינת שמעניקה קצת רקע לשחקנים החדשים והוותיקים אודות העולם וה-Guardians. אין ספק שהחברה ב-Bungie הפיקו לקחים והפכו את הפן העלילתי של הקמפיין למעניין יותר תודות לסרטוני מעבר מושקעים הנמצאים כמעט בכל שלב בקמפיין, דמויות מעניינות בעלות עומק, ודיאלוגים מרתקים ומצחיקים במידה הנכונה. הבעיה העיקרית היא חוסר הנגישות לשחקנים שרוצים להתעמק יותר ב-Lore ששוב יצטרכו לפנות למקורות צד שלישי.

גם כאשר נסיים את הקמפיין הראשי שלוקח בערך 7 שעות (פלוס מינוס שעתיים) המשחק מציע לנו כמות נרחבת של פעילות שכוללת בין היתר משימות צדדיות העונות לשם Adventures, קו עלילה נוסף לכל כוכב, Strikes המתפקדים כ-Dungeons המוכרים מעולם ה-MMO, והגרסה המאתגרת שלהם – Nightfall, משימות צדדיות, אתגרים, מטלות יומיות, Raid ומגוון פעילויות PVP, כל אלה מצליחים להוסיף שעות מרובות לאורך החיים של המשחק ומתגמלות את השחקן במגוון חפצים.

עולם המשחק מפורט ומרשים מבחינה ויזואלית ומציג שלל נרחב של  אזורים שונים וייחודים תודות לעיצוב שלבים מגוון. שרידי אירופה הסתווית מתאפיינת בסביבה מיוערת, מבנים מודרניים והיסטוריים, בעוד ש-IO לעומתו מציג סביבה ייחודית המשלבת סביבה מדברית המשתלבת עם אזוריי צמחיה טרופית בצבעים המעבירים תחושת טריפ ומערכת מנהרות טבעיות לעומתם ניתן למצוא מספר משימות, Strikes ו-Raid במבנים וחלליות בעלי ארכיטקטורה עתידנית/ חיזרית/ פולחנית.

בתחילת המשחק יהיה עלינו לבצע את אחת הבחירות הגורליות במשחק – בחירת אחת מתוך שלושת האסכולות הקיימות במסדר ה-Guardians אשר מקבילים לשילוש המפורסם של עולם משחקי התפקידים: ה-Titan בתפקיד הלוחם העמיד, Hunter שמזכיר את הגנב הזריז וה-Warlock  כקוסם. כל אחת משלושת האסכולות מתהדרת בשלושה עצי יכולות, שנים מתוכם הם וריאציה משודרגת מהמשחק מהקודם, ועץ אחד חדש. למרות שהעצים הפעם קטנים יחסית לאלו של המשחק הראשון, הם הרבה יותר נוחים לתפעול ומציעים מגוון יכולות פסיביות ואקטיביות כמו המתרס של ה-Titan ושדה הריפוי של ה-Warlcok.

בין השינויים המהותיים שבוצעו ניתן למצוא את עץ ה-Stirker של ה-Titan שהיכולת האולטימטיבית שלו מאפשרת לו להטעין את אגרופיו ולהנחית מספר מהלומות על הרצפה שיוצרות הדף רצחני כנגד האויבים, ועץ ה-Sentinel  החדש שמחליף את ה-Defender ומאפשר לו לזמן מגן כוח  אותו הוא יכול להטיל כנגד אויביו. ה-Hunter נפטר מה-Bladedancer שהפך לדי מיותר ונהנה מ-ARCSTRIDER, שמאפשר לו לזמן מטה חשמלי ולכסח את האויבים באופן שלא היה מבייש את דארט מאול ("darth maul"), ולבסוף ה-Warlock שבצער רב וביגון מספיד את עץ ה-Sunsinger לטובת ה-Dawnblade שמאפשר לו לזמן כנפיים וחרב אש שיורה להבות קטלניות.

Destniny 2 כולל ארסנל עצום המונה עשרות כלי נשק שבאופן מרשים לרוב בעלי תכונה או קומבינציה של תכונות שמייחדת וגורמת להם לתפקד קצת אחרת, ובמקרים של חפצים נדירים יותר הנחשבים לאקזוטים, מוסיפים לשחקן יכולת פסיבית או אקטיבית כמו שיפורי מהירות, שרשרת ברקים, כוורת טילים מתבייתים, חיישני אויבים  ועוד. פרט לכך, לרוב הנשקים ניתן להוסיף מודיפיקציה שמשפרת קלות תכונה פסיבית כזו או אחרת וכן לשנות את המראה החיצוני והצבעים של הנשק. השילוב בין הארסנל השופע לשלל העצים המשודרגים תורם רבות בבחירת סגנון המשחק המועדף על השחקן.

אחת הסיבות המרכזיות ששחקנים סלדו מהכותר הראשון בסדרה הוא מסע ה"גרינד" הארוך, ויש יגידו מיגע, להשגת החפצים והיכולות השונות שכללו שעות של משחקיות רפטטיבית, מה שאומר שמהתוכן המאתגר יותר נהנו אנשים עם יותר זמן פנוי ופחות שחקנים מוכשרים. המצב הזה השתפר באופן משמעותי בהרחבת The Taken King, והשתנה לחלוטין בכותר החדש שהפך את התהליך למהנה בכך שהוא גם מאפשר לנו ליהנות מעץ יכולות מלא בשלב מוקדם יחסית של המשחק ו גם דואג ומספק לנו כמות נכבדת של ציוד בכל רגע נתון במשחק.

לרוע המזל Destiny 2 לא חף מבעיות. Bungie אומנם הוסיפה מספר סוגי אויבים חדשים באופן שבא לידי ביטוי בעיקר בגזע הקאבל, אך מדובר במספר מצומצם יחסית והבעיה היא שרוב האויבים כבר מוכרים למעריצים הוותיקים מהכותר הקודם, ואלו שלא צפויים לפגוש כמעט את כל היחידות בשלב די מוקדם של המשחק. החוסר הזה לצד לא מעט נרטיבים מוכרים בסדר גורמים לתחושה של חוסר גיוון ועצלנות מכיוון החברה, ונותנים למשחק הרגשה של הרחבה ופחות משחק המשך עצמאי.

אם כבר הזכרנו את האויבים, אחת הבעיות המרכזיות במשחק היא האינטליגנציה המלאכותית של האויבים ששוות ערך לזו של כפכף, אז נכון שבלהט הרגע החיסול ההמוני שביצעתי הכניס בי תחושת אדרנלין היראות, אך ברגע שנעצרתי לרגע ועמדתי בחוסר מעש מאחורי מחסה, הצטערתי לגלות שהאויבים לא מנסים לאגף, או אפילו לחתור למגע באופן ישיר. לעיתים, גם כשאר עמדתי במרכז חילופי האש הרגשתי שאני צריך להתאמץ בכדי למות. על האינטליגנציה הירודה מנסה המשחק לפצות בכמות גדולה של אויבים שמצליחה לפעמים להקשות על השחקן, ומגוון שלבי בוס מאתגרים מעט יותר.

כמובן שאם מאסתם להלחם באויבים חסרי מוח שרק יורים לעברכם בלי שום פן טקטי, מצב ה-Crucible יציב אתכם מול שחקנים אחרים במספר מצבי משחק המתחלפים מידי יום כמו Countdown בו נדרשות הקבוצות להטמין פצצה במתקני הקבוצה הנגדית או להגן על המתקן שלה, מצב ה-Control המוכר בו שתי הקבוצות צריכות לכבוש ולשמור על נקודות מפתח ברחבי המפה ועוד. בנוסף לכך, מידי סופ"ש יכולים השחקנים להתמודד ב-Trails of The Nine בו נדרשים השחקנים להשיג כמה שיותר ניצחונות ברציפות, ובהמשך במגוון אירועים, חלקם מוכרים מהמשחק הקודם וחלקם חדשים לסדרה, כאשר כל אירוע יזכה את המנצחים בחפצים ייחודיים.

אחרי חודש בו חיממנו מנועים, עלינו רמות והשגנו את הנשקים והבילדים שהכי מתאימים לנו, Bungie שחררו לאוויר את Leviathan, ה-Raid הראשון של Destiny 2, שמתפקד כמבחן האולטימטיבי לשחקנים שמחפשים אתגר. בשונה מרוב המשחק, Leviathan ידרוש ממכם להתאגד לקבוצה של 6 חברים, ולפעול בשיתוף פעולה מלא וסינכרון מלא בין כל חברי הקבוצה ובסופו להתעמת עם בוס אימתני. שמחתי לגלות שגם אחרי שסיימנו את ה-Raid הוא עדיין ישאר רלוונטי היות ומידי שבוע הדרך אל הבוס משתנה ומציבה אתגרים חדשים בפני השחקנים.

Destiny 2 מחזיר את האקשן האינטנסיבי והאהוב של קודמו במגוון שלבים וכוכבים חדשים, לצד ארסנל נרחב של נשקים חדשים  ועצי יכולות חדשים ומחודשים לכל דמות. רק חבל שעם כל הזמן והניסיון שהכותר הראשון צבר בשוק Bungie לא הקשיבה לתלונות המעריצים והורישה לכותר חסרונות מוכרים כמו מגוון אויבים מצומצם, אינטליגנציה מלאכותית ירודה והצורך לפנות למקור חיצוני בכדי לקבל מידע מעמיק על העולם.

המילה האחרונה:

בין אם מדובר במשימות קואופרטיבית, או קרבות בין שחקנים, Destiny 2 הוא דוגמא מצוינת לעוד מאותו דבר, וזה לא דבר רע.

8

Destiny 2
Destiny 2 0 8/ 10