ישבנו לראיון עם אלכסנדר מישולין  (Alexander Mishulin), מ-Owlcat Games, אשר מתפקד כמנהל קריאייטיב לכותר התפקידים החדש Pathfinder Kingmaker, שייקח אותנו למסע בעולם הקסום של משחק התפקידים השולחני – Pathfinder. למי שלא מכיר, מדובר בשיטת משחק שהומצאה ב-2009 ומבוססת על העקרונות של מבוכים ודרקונים גרסה 3.5 באופן שמרחיב, משנה ויש יאמרו שאף מתקן את העולם והחוקים.

למה אנחנו צריכים לצפות מכותר המבוסס על העולם העשיר של Pathfinder?

אתם יכולים לצפות ל-40 עד 80 שעות של משחק תפקידים מהנה, סיפור סוחף, בני לוויה בלתי נשכחים, חקירה, הקמת ממלכה וקרבות אפיים. אם יצא לכם לשחק במשחק התפקידים השולחני  של Pathfinder, אז אתם צפויים ליהנות גם מהסביבה, אשר קמה לחיים בצורה נאמנה, במשחק תפקידים ממוחשב. אפילו אם אתם לא מכירים את הרקע, עדיין תוכלו לחוות חווית שחקן יחיד ברוח Baldur’s Gate ו- Planescape: Torment.

פרט לרקע הכללי של הסיפור לעולם, כיצד משפיעה דינמיקת המשחק של Pathfinder על המשחקיות של הכותר?

ההשפעה מורגשת כבר מההתחלה, ביצירת הדמות. בנוסף לשילוש הקדוש של לוחמים, נוכלים (גנבים/ מתנקשים) וקוסמים, השחקנים יוכלו לבחור מקצועות אקזוטיים יותר כמו המאגוס, אשר מומחה בקסמים וחרב, או שיוכלו לבחור את האלכימאי, אשר משתמש בפצצות קסומות וחומצות מוזרות.השחקן יכול להתמחות במקצוע שמותאם באופן ישיר למערכת המקורית של השיטה. והיות והמשחק מבוסס על הרפתקת ה-Kingmaker המוכרת מהמשחק השולחני, שחקנים יוכלו לשלוט בממלכה שלהם. שחקנים יוכלו גם להחליט האם להיות שליט אדיב, רודן אכזר או כל מה שביניהם תוך כדי שהם מנהלים את הפוליטיקה, הצבא וכלכלת הממלכה.

כיצד אתם חושבים ש-Pathfinder Kingmaker יבדיל את עצמו ממשחקים אחרים בז'אנר?

בתור התחלה באמצעות מערכת הממלכה. שחקנים יוכלו לבצע החלטות שישפיעו באופן ישיר על הממלכה ועל כל מי שחי בה, חלקם מושפעים מאירועים המתרחשים באופן רנדומלי בממלכה. פרט לכך, בני הלוויה שלנו לא רק יעזרו לנו במהלך המסע אלא גם ינסו לעזור לנו לשלוט על הממלכה שלנו ולשמש כיועצים.

אנחנו גם עובדים על פי'צרים בקמפיין שיהפכו את המנוחה בשממה להרבה יותר מרתקת. שחקנים יוכלו להקצות את אחד מבני הלוויה לשמירה על המחנה בכדי להפחית את הסיכוי למארב כשהקבוצה ישנה. הם יוכלו למנות מישהו כדי שיאסוף משאבים לאספקה. אבל מה קורה כאשר השומר שהקצנו נרדם בשמירה, או לחילופין שהצייד שלנו איתר איזושהי מפלצת מפחידה באמצע הלילה? מחנאות היא עניין גדול במשחקי תפקידים שולחניים, אשר לרוב מוזנחים בעולם משחקי התפקידים הממוחשבים, אז אנחנו רוצים שבמשחק שלנו מצב זה ישתנה.

אנחנו גם עובדים על מאות יכולות וקסמים, ומגוון רחב של ציוד, מקצועות ואלמנטים ייחודיים שיאפשרו לכם להיכנס לנעליה של כל דמות אותה נרצה לגלם. לחילופין, אם תחליטו שאתם רוצים לקפוץ הישר לתוך העלילה ולא לדאוג לפרטים הקטנים, יצרנו מערכת אוטומטית ליצירת דמויות ועליית רמות. אתם בוחרים את רמת המורכבות של חווית המשחקים. זה גם בא לידי ביטוי בהגדרות הקושי, שם תוכלו להחליט בכמה קשיחות הדמות שלכם תיענש אם תובס בקרב, האם יהיו הזדמנויות תקיפה ייחודיות ועוד. הכל תלוי בכם – תבחרו ללכת על חווית הקז'ואל, ואולי תנסו לחוות את החוויה הקרובה ביותר לזאת של משחק התפקידים השולחני של Pathfinder ואולי תבחרו את מה שבניהם.

עם הצלחתו היחסית של Pillars of Eternity ותשומת הלב לה זוכה Pathfinder, האם אתם רואים התעוררות מתחדשת מצד משחקי תפקידים מונחי עלילה?

חד משמעית! מ-Pillars of Eternity ל-Torment, Shadowrun, Tyranny ועכשיו Divinity: Original Sin 2, ישנם יותר ויותר משחקי תפקידים מונחי עלילה חדשים אותם נוכל לשחק בכל זמן! ההצלחה של הכותרים הללו לצד הלהט והתמיכה שקיבלנו מהתומכים שלנו בעמוד ה-Kickstarter מראה לנו שהדרישה לז'אנר הזה גדולה.

מהם האתגרים ביצירת סיפור בעולם כל כך מפותח ומוכר כמו זה של Pathfinder?

יותר מהכל, אנחנו רוצים שהמשחק יראה, ירגיש וישוחק כמו Pathfinder. כל מי שמכיר את הסביבה הזאת צריך לזהות אותה במשחק שלנו ולהרגיש בבית. כשזה מגיע לסיפור, חלק גדול ממנו כבר הוחלט בגרסת משחק התפקידים השולחני של הרפתקת ה-Kingmaker Path, שהמשחק שלנו מבוסס עליה. אחד האתגרים הגדולים הוא לייצג בצורה ראויה אירועים חשובים ובלתי נשכחים מקמפיין המשחק השולחני במשחק המחשב. כל אחד מחברי הצוות שלנו שיחק בקמפיין המקורי וכולנו משתפים התרשמויות ותוצאות שחווינו באירועי הקמפיין האישי שלנו, בכדי לעזור ליישם אותם במשחק. לא רק שאנחנו מציגים אירועים ודמוית בלתי נשכחות מהקמפיין במשחק שלנו, אנחנו גם ומוסיפים דמויות, בני לוויה וקווי עלילה צדדיים לסיפור שלנו בצורה תואמת לסביבה המקורית. באופן אידיאלי, דרך העברת הסיפור שלנו תעשה חסד עם הסיפור המקורי, והתוספת שלנו תתאים בצורה טבעית לסביבה מוכרת.

כותרת: Metro Exodus מקבל טריילר חדש

נחשף טריילר חדש למשחק Metro Exodus, הממשיך את עלילותיו של ארטיום במוסקבה הפוסט אפוקליפטית.