סדרת משחקי Mount And Blade של Tale Worlds מתגאה באופן הייחודי בה היא מעבירה את הסיפור אותו יוצר השחקן במסעו האישי בו הוא יכיר את השליטים ובעלי המעמדות ברחבי האימפריה, ישפר את יכולות הלחימה שלו, יצבור הון וצבא, ויצא לכבוש אדמות. מערכת עליית הרמות לצד האופן הייחודי בו השחקן מפקד על צבאו בגוף ראשון יוצרים שילוב מעניין של עולם משחקי התפקידים והאסטרטגיה ומעבירים תחושה ראליסטית כאשר הבעיה העיקרית של הסדרה הייתה מערכת הקרב והתנועה המסורבלות. במהלך השהייה שלנו ב-Gamescom זכינו לקבל הצצה למצב המולטיפלייר החדש של המשחק השני בסדרה – Captain Mode.

מצאנו את עצמנו מחולקים לשתי קבוצות של ארבע, כאשר כל שחקן יכול לבחור את המפקד אותו הוא יגלם, ולשחק מעט עם הציוד שלו. לכל מפקד מתלווה יחידה תואמת, כאשר לרוב יהיה איזון בין ההגנה, ההתקפה והכמות של כל יחידה. כל המפקדים והחיילים שלהם יוצרים צבא קטן שמטרתו לכבוש נקודות מרכזיות במפה. אחד הפרמטרים החיוניים לניצחון הוא בניית צבא מאוזן, כזה שכל יחידה בו תדע לכפות על משניה. כך לדוגמה הקשתים יעילים מאוד כנגד יחידות רגלים, אך לא יהוו אתגר לפרשים. לכן  יחידת הרגלים המצוידת במגן וברומח להגן על הקשתים ולנצל נגד הפרשים מהלכים טקטיים אפקטיביים כמו חומת מגנים.

מהרגע הראשון בקרב הרגשתי את השיפור העצום שהמשחק עבר. השליטה בדומת כבר לא מסורבלת, הפיקוד על היחידות הרבה יותר אינטואיטיבי, מערכת הקרב השתפרה פלאים. גם במישור הגרפי המשחק עבר שיפור מהותי שמוצג על ידי מודלי הדמויות והלבוש הראליסטים לצד סביבה מפות מרשימות שמתהדרות בתעלות, מדרונים וגבהות שתורמים רבות לא רק מבחינה ויזואלית אלא גם בפן הטקטי של המשחק. מצב המשחק החדש, לצד השיפורים הרבים שעבר המשחק מכניסים מהר מאוד את השחקן לאווירת הקרב הקודרת של התקופה.

אין ספק ש-Mount And Blade 2  מלא בפוטנציאל אדיר להיות כותר עצמאי משובח ומוצלח. אנחנו כבר יכולים לדמיין כיצד הטעימה הקטנה הזאת ממצב ה-Captain Mode הופכת להרפתקה מטורפת מלאה באקשן וטקטיקה בזמן אמת בקרבות ענק במצב הקמפיין. כל שנותר לחכות כרגע הוא שהחברה תחליט שהמשחק מספיק מלוטש כדי להכריז על תאריך יציאה רשמי.

Mount And Blade 2 – רשמים מתערוכת Gamescom 2017

זכינו להתנסות ב-Captain Mode, מצב המולטיפלייר החדש של Mount And Blade 2 ונהנו מכל רגע.